Friday, April 26, 2013

Asalkan bukan ISMA



Asalkan Bukan Isma

April 8, 2013No Comments
ISMA 1
“Saya lihat PAS mula matang. Saya tidak melihat PAS terkebelakang daripada pendirian mereka. Dan saya lihat pada masa yang sama, saya melihat ISMA mengambil langkah gerakan Islam era 80-an yang tidak matang.” – Dr. Asri Zainul Abidin.
Saya punyai ramai teman dan rakan dari jemaah ISMA, namun dek kerana apa yang sebahagian pimpinan mereka lakukan ini, sebahagian teman itu kelihatan sudah mahu menjadi lawan, memperkecilkan saya. Mesraan yang dulu kini menjadi sindiran, ada juga yang terpaksa saya blocked atau unfriendkerana berlisan celupar. Semua akibat tindakan agak gopoh segelintir pimpinan ISMA. Belum full time politik sudah jadi begini. Maka bagaimana jika full time? Justeru, saya semakin ragui kewibawaan calon berjasa tajaan ARUS BARU dalam dunia politik TANAHAIR. Mereka mungkin wibawa dalam dunia kitab dan juga amanah. Namun dunia politik dan pentadbiran,public relation etc. Hmmm..adakah mereka punyai quwwah?” -Dr Zaharuddin Abd Rahman
Kelemahan ISMA pada idea yang dibawa menyebabkan UMNO pun tidaklah berminat sangat dengan ISMA dan rakan-rakan seperjuangan yang lain pula semakin dijauhkan/menjauhkan diri. Akhirnya, ia menjadi perjuangan yang mungkin akan mensia-siakan masa dan tenaga anak muda kerana ISMA sendiri gagal mencapai objektif yang mereka sendiri tetapkan.” -Ustaz Hasrizal Abdul Jamil


http://pemudagombak.com/v1/asalkan-bukan-isma/